אנחנו מזמינים אותך להרשם או לפנות אלינו כדי להתרשם בעצמך משירותי המשרד והנהלת החשבונות הממוחשבת שלנו הכוללת שימוש בתוכנה לניהול חשבונות בשיטה הכפולה.
ישנם מצבים שבהם עוסקים וחברות מעוניינים להעסיק שכיר לצורך ביצוע עבודה חד פעמית, לדוגמה ייעוץ מקצועי בנושא כלשהו, הרצאה בנושא מקצועי עבוד עובדי החברה, מתן שירות חד פעמי לעסק וכד’. עוסק מורשה או כל עצמאי אחר המעוניין להעסיק שכיר לעבודה חד פעמית יכול לבחור באחת מתוך שלוש אופציות לקבלת השירות החד פעמי, בהתאם לדיני המס החלים בישראל, וכמובן שעליו לדווח על העסקה לרשויות המס.
במדריך זה נציג בפניכם את האפשרויות להעסקת שכיר לצורך ביצוע עבודה חד פעמית עבור העסק שלכם. ראוי לציין כי לא מעט מהשכירים בישראל מחפשים עבודות חד פעמיות כדי להגדיל את ההכנסה של משק הבית, אך הם אינם מעוניינים בכל הביורוקרטיה הכרוכה בהעסקה חד פעמית, ורבים מהם חוששים מרשות המיסים. העבודה החד פעמית נחוצה מדי פעם למעסיקים, ועליהם לדווח על העסקה ולשלם בגינה מיסים, ככל שנדרש. למידע נוסף ולייעוץ מקצועי בנושא אנא צרו קשר עם המומחים של מערכת UCAN2.
כאמור, יש שלוש אופציות עבור מעסיקים שמעוניינים להעסיק נותן שירות לעבודה חד פעמית:
השיטה הרווחת ביותר, שבה העוסק מוציא לעצמו חשבונית עצמית בגין השירות שהתקבל, לכן עליו לדווח על העסקה למע”מ, לשלם מע”מ ככל שנדרש ובאפשרותו לקזז מע”מ תשומות בגין העסקה.
עסקה של מכירה או מתן שירות באקראי, כאשר למכירה או למתן השירות יש אופי מסחרי. עסקת אקראי אינה מחייבת את נותן השירות או המוכר בניהול ספרים, אך מקבל השירות, כלומר המעסיק, חייב לדווח על העסקה לרשויות המס, ובדרך כלל יש לשלם גם מע”מ לאור הסיווג של עסקת אקראי בחוק מס ערך מוסף.
האפשרות השלישית היא להוציא תלוש שכר לנותן השירות החד פעמי, כל עוד מקבל השירות הוא עוסק מורשה, עוסק פטור או חברה בע”מ. יש להוציא תלוש שכר לנותן השירות החד פעמי ובמקרה זה חשוב לבצע תיאום מס ותיאום מול המוסד לביטוח לאומי.
עסקים רבים זקוקים לשירות חד פעמי הניתן על ידי שכירים, וכאשר העסק מקבל שירות ממי שעיקר הכנסתו היא ממשכורת, גמלה או קצבה, כלומר ממי שאינו מוגדר כעוסק לענייני מע”מ, יש לדווח על עסקת עבודה חד פעמית ולשלם מס בגין השירות, בהתאם לחוקי המס בישראל.
המעסיקים זקוקים לעבודה חד פעמית במצבים שונים כגון:
כאשר מעסיק מעוניין לקנות מוצר מסוים או לקבל שירות חד פעמי משכיר או מאדם שאין לו תיק ברשויות המס, עליו לבחור באפשרות המתאימה לו ביותר מבחינת תשלום והעסקה, וכפי שראינו יש שלוש אופציות למצבים אלו. לכל אחת מהאופציות יש יתרונות וחסרונות ויש להתייחס להיבטי המיסוי, לכן כדאי לקבל ייעוץ מקצועי מרואה חשבון או מיועץ מס ולבחור בדרך הנכונה והמתאימה ביותר מבחינת דיווח ותשלומים.
באפשרות השכיחה ביותר, כלומר הוצאת חשבונית עצמית, נותן השירות נדרש לבצע תיאום מס אחרת המעסיק חייב לנכות שיעור מס מקסימלי. בנוסף, חשוב לבדוק מראש האם חלה חובת דיווח (דוח שנתי למס הכנסה) על נותן השירות. כמו כן, יש לנכות מהתשלום דמי ביטוח לאומי, ובהתאם לתקנה 6א לתקנות מס ערך מוסף ניתן להוציא חשבונית עצמית כאשר עיקר ההכנסה של נותן השירות היא ממשכורת, גמלה או קצבה, כל עוד השירות מופיע ברשימה הסגורה של נותני שירותים הרשומים בתקנה זו, ונטל הדיווח על העסקה החד פעמית חל על מקבל השירות.
גם במקרה של עסקת אקראי יש לדווח על עבודה חד פעמית למס הכנסה ונותן השירות נדרש לבצע תיאום מס אחרת מנכים משכרו שיעור מס מקסימלי, ויש לדווח לביטוח לאומי כך שנותן השירות יקבל שובר תשלום לביטוח לאומי, ובנוסף נותן השירות נדרש לקבל ממשרד מע”מ טופס עסקת אקראי (8356) ולשלם את המע”מ בהתאם לתקנות המחייבות.
הנושא של עבודה חד פעמית עשוי לעורר קשיים מבחינת מיסוי ודיני עבודה, לכן מומלץ למעסיקים לקבל ייעוץ מקצועי כדי לבחור קבלה חד פעמית של שירות או מכירה משכיר, ולדווח נכון על העסקה.