אנחנו מזמינים אותך להרשם או לפנות אלינו כדי להתרשם בעצמך משירותי המשרד והנהלת החשבונות הממוחשבת שלנו הכוללת שימוש בתוכנה לניהול חשבונות בשיטה הכפולה.
ניהול עסק חדש או קיים מחייב התנהלות נכונה מבחינת ניהול כספים בבית העסק. הבסיס להצלחת בית העסק הוא ניהול נכון של הכספים, לכן יש לבצע רישום מדויק של ההכנסות וההוצאות בבית העסק, לשלם ולהגיש דיווחים בזמן ולנהל נכון את תזרים המזומנים. במדריך זה המומחים של UCAN2 מסבירים כיצד לנהל כספים נכון ומציעים טיפים חשובים לניהול הכספים בצורה נכונה בעסק שלך.
כל בעלי העסקים חייבים להקפיד על ניהול כספים נכון בבית העסק, זהו הבסיס להצלחת החברה ולהשגת היעדים הרצויים. בחברות גדולות ובארגונים המובילים יש מנהל כספים או מחלקת הנהלת חשבונות שתפקידם לנהל את תזרים המזומנים, לפקח על תהליכים פיננסיים שונים, להתנהל נכון מול הבנקים, להגיש דיווחים לרשויות המס, להפיק תלושי שכר, לדאוג להפרשות לפנסיה ועוד.
בעסק קטן או בינוני של עוסק מורשה או עוסק פטור אין צורך במנהל כספים ונהוג לבצע ניהול כספים במיקור חוץ. כיום רבים מהעצמאים נהנים משירות הנהלת חשבונות באינטרנט באמצעות המערכת המתקדמת לניהול כספים של UCAN2.
בכל ארגון עסקי יש לנהל בצורה נכונה את הכספים. כאמור, בארגונים גדולים יש מנהל כספים האחראי על פונקציה זו, לעומת עוסק מורשה שמקבל שירות ניהול כספים במיקור חוץ, כך גם אצל עוסק פטור. כאשר מנהלים כספים בצורה נכונה מייעלים את העבודה בבית העסק, מנהלים נכון את תזרים המזומנים שמהווה בפועל את ליבת ניהול הכספים בעסק, מקבלים החלטות על סמך ביצועי העסק והמצב הפיננסי, מתנהלים טוב יותר מול הבנקים ומגישים דיווחים בזמן לרשויות המס.
כדי לנהל כספים בצורה נכונה בעסק מומלץ להיעזר בכלים מקצועיים ומתקדמים כמו תוכנה להנהלת חשבונות באינטרנט מבית UCAN2 ולהסתייע באנשי מקצוע מנוסים כמו רואה חשבון, יועץ מס ועוד. כדאי לדעת כי עוסק פטור או מורשה המשתמשים במערכת לניהול כספים של UCAN2 זוכים לליווי צמוד של אנשי מקצוע ובהם רואי חשבון ויועצי מס, זהו יתרון חשוב עבורך.
ההגדרה של ניהול כספים היא תכנון, ארגון, בקרה והכוונה של כלל הפעולות הפיננסיות בארגון מסוים, ניהול ובקרה של כספי הארגון ויישום הכללים החשבונאיים והניהוליים בבית העסק. יש לציין כי גם משקי הבית חייבים לנהל נכון את הכספים כדי לעמוד בהוצאות השוטפות, לחסוך כסף בצד ליום סגריר ולעתיד, להתנהל נכון עם הכסף ועוד.
המטרות העיקריות של ניהול כספים בעסק הן:
כל עסק חייב להקפיד על ניהול כספים, זה אחד מנשואי הליבה בניהול עסקים. חשוב לזכור כי עשרות אלפי עסקים נסגרים מידי שנה, מרביתם נסגרים בגלל ניהול לא נכון של הכספים. כאשר מנהלים נכון את תזרים המזומנים משפרים את ביצועי העסק ומקבלים החלטות פיננסיות נכונות ועל סמך נתוני אמת.
לרוב האנשים אין ידע פיננסי כדי לנהל נכון את הכספים שלהם, לכן מומלץ לפנות לגורמים מקצועיים לצורך ייעוץ והכוונה. משקי בית רבים בישראלים נמצאים במינוס קבוע וחיים מהלוואה להלוואה. כדי להיחלץ ממצב זה יש לנהל נכון את הכספים, עדיף בעזרת אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים.
ניהול עסק דורש יכולות ומיומנויות שונות, יש להקפיד על ניהול נכון של הכספים, להגיש דיווחים בזמן לרשויות המס, לשלם מיסים כחוק, לבצע גבייה מהלקוחות, למצוא מקורות אשראי כל הזמן, לדאוג למכירות ולנהל את השיווק כדי לצמוח וליהנות משיפור מתמיד במחזור המכירות השנתי ובשורת הרווח.
ראוי לציין כי ניתן לדעת שעובדים נכון בעסק כאשר ההכנסות גדולות מההוצאות, הרווח גבוה ומאפשר לעצמאי לחיות בכבוד, אין צרות מול הבנקים ורשויות המס, משלמים בזמן לספקים, גובים בזמן תשלומים מלקוחות, מנהלים תזרים מזומנים חיובי המאפשר לעסק להתנהל באופן שוטף ועוד.
בנוסף על זאת, כדאי לכל עוסק מורשה או עוסק פטור להציב יעדים עסקיים ברי השגה בתחילת השנה, לקבוע מדדים להצלחה, לעקוב אחר הביצועים באופן שוטף תוך ניטור וניתוח הפעילות בעסק וניהול הכספים, ויש להשקיע בשיווק, במתן שירות מעולה ללקוחות ולמתג את העסק.
כדי לעבוד נכון בעסק מומלץ להכין תוכנית עסקים עם מטרות ויעדים, לקבל עזרה והכוונה מקצועית מאנשי מקצוע כמו רואה חשבון, עורך דין, יועץ מס וכיוצא בזה. אם עובדים נכון העסק מצליח ומשגשג, רואים שיפור מידי שנה בתוצאות העסקיות, מתייעלים כל הזמן ומצליחים להתמודד עם האתגרים השונים בהצלחה.
כחלק מתהליך השיפור בניהול הכספים בבית העסק מומלץ לשלב טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות המסייעות בניהול העסק ותזרים המזומנים, בשיווק בעולמות הדיגיטל, בניהול קשרי לקוחות ועוד. כיום יש טכנולוגיות מתקדמות בעלויות משתלמות ושוות לכל כיס המסייעות לנהל נכון וביעילות את העסק ולקבל החלטות פיננסיות שקולות על בסיס נתוני אמת.
יש מגוון עזרים שיכולים לסייע לך לנהל נכון את הכספים, למשל:
יש עצמאים שעדיין רושמים את ההכנסות וההוצאות בצורה ידנית, עדיף לעבור למערכת מתקדמות ומקוונת להפקת חשבוניות וקבלות דיגיטליות. כמו כן, חשוב לנהל פנקס רשימת הוצאות והכנסות, כלומר ניהול כספים, ויש תוכנות שניתן לבצע את רישום ההכנסות וההוצאות, כמו המערכת של UCAN2. ניהול כספים באמצעות תוכנה מייעל את העבודה, משפר את השליטה בעסק ומאפשר לקבל החלטות נכונות בהתאם לתזרים המזומנים.
מומלץ לכל בעלי העסקים לעבור למערכת הנהלת חשבונות באינטרנט, המערכת כוללת כלים מתקדמים, ביניהם גם כלי ניהול, ובנוסף ניתן להפיק דוחות שונים כדי לעקוב אחר ביצועים, גבייה, תזרים מזומנים ועוד. באמצעות התוכנה אפשר להפיק דוחות לרשויות המס. כמו כן, חשוב לקבל ייעוץ וליווי צמוד של רואה חשבון מנוסה, בעזרתו מנתחים את מצב העסק, משפרים ביצועים ומתנהלים נכון מול רשויות המס ומבצעים גם תכנון מס מיטבי.
רוב העצמאים לא למדו ניהול עסקים באקדמיה, לכן אין להם את הידע והכלים הנדרשים לניהול כספים ולניהול נכון ומיטב של העסק. כדי לשפר ביצועים ולהתייעל מומלץ לקרוא מידע באתרים מקצועיים באינטרנט, אפשר גם לקרוא המלצות ולקבל טיפים מאנשי מקצוע ויש גם כלים חינמיים שניתן להשתמש בהם. אם אתה מקים עסק חדש כדאי לקרוא מדריכים בנושא ולפנות לרואה חשבון.
לסיכום, ניהול כספים הוא אחד מנושאי הליבה בניהול העסק. כאשר מנהלים נכון את הכספים משפרים ביצועים, חוסכים עלויות והוצאות מיותרות, מקבלים החלטות שקולות ומשיגים את היעדים. כדי לנהל נכון את הכספים בבית העסק יש להיעזר בכלים מתקדמים ולקבל ייעוץ וליווי מקצועי מרואי חשבון ומאנשי מקצוע נוספים. כמו כן, מומלץ להשתמש במערכת הנהלת חשבונות מבית UCAN2 כדי לבצע ניהול כספים באופן עצמאי וליהנות מכלים מתקדמים המסייעים בשיפור התוצאות העסקיות.