אנחנו מזמינים אותך להרשם או לפנות אלינו כדי להתרשם בעצמך משירותי המשרד והנהלת החשבונות הממוחשבת שלנו הכוללת שימוש בתוכנה לניהול חשבונות בשיטה הכפולה.
מאת: יורם שיפר
הקמת עסק חדש היא משאת נפשם של ישראלים רבים, וכדי לפתוח עסק יש לבקר בשלוש תחנות עיקריות –מע”מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. את העסק החדש כדאי להקים בעזרת מייצג מוסמך כמו רואה חשבון או יועץ מס, ובשלב פתיחת התיקים ברשות המיסים יש להעניק שם ייחודי לעסק החדש. אם חשבתם שבחירת שם לעסק היא משימה קלה, פשוטה ומהירה, כדאי שתדעו שהתהליך דומה לתהליך בחירת שם לתינוק או לתינוקת, ויש אסטרטגיות שונות שיכולות לסייע לכם לבחור בשם נכון וייצוגי.
כדי לבחור שם לעסק חדש אפשר לפנות לאנשי מקצוע מיומנים ויצירתיים כמו קופירייטר. עם זאת, לא חייבים לבחור שם לעסק בעזרת קופירייטר, אך חשוב לבחור בשם ייחודי מאחר והבחירה תמשיך ללוות אתכם לכל אורך חיי העסק ואם לא תבחרו נכון אתם עלולים להצטער על הבחירה הראשונה ושינוי השם במועד מאוחר יותר עשוי להיות מורכב ומתיש מבחינה ביורוקרטית, ויש התייחס גם לענייני המיתוג.
אחת האסטרטגיות הנפוצות לבחירת שם לעסק החדש היא לאפיין את קהל היעד אליו פונים ולהתאים את שם העסק ללקוחות הפוטנציאליים. חשוב לערוך מחקר מתחרים ולבדוק שאין עסקים עם שם דומה. כך לדוגמה, אם אתם מקימים עסק חדש בתחום עבודות האלומיניום, יש בשוק חברות רבות הכוללות את המילה אלום או את צירוף המילים עבודות אלומיניום עם שם פרטי של בעל העסק. אם השם שלכם הוא אלי תגלו לא מעט חברות הנקראות אלום אלי, לכן השם אינו מקורי ולקוחות עלולים להגיע למתחרה שלכם.
לאחר שבדקתם שמות של עסקים מתחרים עליכם לוודא כי השם שבחרתם הוא מקורי וייחודי. כדאי לחפש בגוגל ובאינדקסים של חברות ועסקים האם יש עסק בשם דומה לזה שחשבתם עליו, כך תימנעו מטעות אסטרטגית והלקוחות יוכלו למצוא אתכם בקלות.
מעבר למחקר המתחרים ולבדיקת שמות של עסקים בתחומים אחרים, מומלץ להתייעץ גם עם עורך דין לגבי חוקיות השם. לפעמים בוחרים שם העשוי להיות דומה לשם של עסק אחר, והעסק המתחרה יכול לתבוע אתכם בגין גניבת דעת והטיה מכוונת. בבדיקת שמות העסקים כדאי לבדוק גם את הדומיין שהמתחרים בחרו וכך תוכלו ליצור בידול מהמתחרים ולמתג את העסק החדש.
שם מעורר דמיון – אפשר לבחור שם שגורם לדמיון לפעול, כך הלקוחות זוכרים בקלות את שם העסק והמיתוג קל ומהיר יותר.
נכתב ע”י:
יורם שיפר – רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים ובסך הכל ממש שמח בחלקו.