1-700-700-655 חודש מתנה

המסמכים הנדרשים לעריכת דוח שנתי

כל בעלי העסקים במדינת ישראלים חייבים למלא ולהגיש דו”ח שנתי למס הכנסה, הדוח מפרט את ההכנסות וההוצאות של בית העסק לשנת המס. כדאי לדעת כי גם חלק מהשכירים נדרשים להגיש את הדו”ח השנתי למס הכנסה. 

סעיף 131 לפקודת מס הכנסה מפרט את רשימת החייבים בהגשת הדוח השנתי. את הדו”ח יש להגיש עד 30 באפריל בשנת המס שלאחר תום שנת המס בגינה מדווחים, אלא אם נקבע אחרת במס הכנסה. את הדו”ח השנתי ממלאים ומגישים בטופס 1301 (מודפס או מקוון), יש לצרף נספחים ומסמכים שונים, ומומלץ למלא ולהגיש את הדו”ח והמסמכים הנדרשים בעזרת מייצג כמו רואה חשבון או יועץ מס. הנכם מוזמנים לפנות למומחים של Ucan2 כדי להגיש את הדוח בזמן ובצורה נכונה ומדויקת ללא עיכובים מיותרים העשויים להביא לקנסות ואף למאסר בפועל.

 

אילו מסמכים צריך כדי להגיש דו”ח שנתי?

  • דו”ח הכנסות (טופס 1301).
  • דו”ח רווח והפסד לבעלי עסק עצמאי (טופס 1320).
  • אישורים מהבנקים (טופס 867) על קבלת ריבית מניירות ערך סחירים, פקמ”ים ותוכניות חיסכון, ואישור על קבלת דיבידנד.
  • אישורים מבתי השקעות בארץ ובחו”ל על ניכוי מס במקור בגין רווחי הון, ריבית ודיבידנד מניירות ערך.
  • אישורים מביטוח לאומי על תשלום דמי ביטוח לאומי, קבלת דמי אבטלה, דמי לידה/שמירת היריון, תגמולי מילואים ודמי פגיעה בעבודה, ואישורים על קבלת קצבאות כמו נכות, זקנה וכו’.
  • אישורים מקופות גמל או ביטוח מנהלים על תשלומים לביטוח פנסיוני, קרן השתלמות, ביטוח חיים, קופת גמל ואובדן כושר עבודה.
  • רשימת מלאי עדכנית לסוף שנת המס לעוסק המחזיק מלאי מוצרים המיועדים למכירה.
  • אישור שנתי מהמעסיק על שכר או גמלה (טופס 106).
  • אישורים על הכנסות חייבות ממקורות אחרים (שכ”ד, ריבית, דמ”פ, משכורות וכו’).
  • אישורים על ניכוי מס במקור מלקוחות העסק (טפסים 806, 856, 857).
  • הכנסות מחוץ לעסק ולמשלח היד (גם של בן/בת זוג) בארץ ובחו”ל, כולל הכנסות פטורות ממס.
  • אישורים על פוליסות ביטוח עסקיות כולל ביטוח לעסק, אחריות מקצועית ועוד.
  • אישורים מחברות הביטוח על תשלומי פנסיה לעובדים.
  • קבלות על תרומות למוסדות מוכרים.
  • אישור תושב בהתאם לצורך (תושבי יישובים באזורי פיתוח ועדיפות לאומית).
  • צילום רישיון רכב, כולל ביטוחים ומסמכי קנייה ומכירה.
  • אישורים על הכנסות מהגרלות וזכיות.
  • אישורי תשלומים והכנסות מירושות, מתנות, פיצויים וכו’.
  • דיווח על שותפות עסקית (טופס 1504).
  • דיווח על ניכוי בשל פחת (טופס 1343).
  • דיווח על הכנסות של בעל מניות מהותי.
  • הצהרה על עסקאות בינלאומיות.
  • הטבת מס בשל הפקת חשמל מאנרגיות מתחדשות (טופס 1400).
  • ייפוי כוח בהתאם לצורך.

יש מגוון מסמכים להגשת דו”ח שנתי לכן חשוב לשמור על כל האישורים במהלך השנה כדי לצרף אותם לדו”ח. חשוב לציין כי בעלי עסקים קטנים עם מחזור עסקאות נמוך רשאים להגיש דו”ח מקוצר, בהתאם לתנאים שנקבעו בפקודת מס הכנסה. את הדוח אפשר למלא לבד וניתן להיעזר במערכת הנהלת חשבונות, אך הדוח מורכב ומחייב דיוק במילוי הפרטים לכן מומלץ לפנות לרואה חשבון.

 

כמה חשוב לספק מסמכים אלה בזמן?

חשוב להגיש דוח מס הכנסה שנתי במועד שנקבע בתקנות, אלא אם מקבלים אישור מיוחד מפקיד השומה וניתן להגיש את הדוח במועד אחר. אי הגשת הדוח השנתי יחד עם כל המסמכים הנלווים הדרושים תביא להטלת קנסות, ובנוסף על כך פקיד השומה יכול להגיש כתב אישום נגד הנישום, זו עבירה חמורה שדינה מאסר שנה או קנס.

כל עוד לא מגישים את הדוח והמסמכים בזמן שנקבע, פקיד השומה יכול לקבוע את ההכנסה החייבת ואת התשלום החל על החייב לפי שיקול דעתו.

 

תוך כמה זמן מקבלים מענה ממס הכנסה?

החל משנת 2019 יש להגיש את הדוח באופן מקוון, וחשוב לארגן בזמן מסמכים להגשת דו”ח שנתי כדי להימנע מעיכוב. לאחר קליטת הדו”ח במשרד השומה מקבלים הודעה בדואר.

הכתבה באדיבות מערכת הנהלת חשבונות Ucan2.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי