1-700-700-655 חודש מתנה

טופס 18

אילו פרטים חשובים בטופס 18?

עצמאי המעוניין לסגור את העסק שלו חייב לדווח על כך לרשויות המס, ועליו למלא ולהגיש טפסים ומסמכים שונים. כדי לסגור את התיק במע”מ יש למלא ולהגיש טופס 18 (בקשה לסגירת עסק במע”מ), וכל עוסק מורשה או עוסק פטור יכול למלא את המסמך, אך עדיף להגיש את הבקשה בעזרת מייצג מוסמך כמו רואה חשבון או יועץ מס. המומחים של UCAN2 הכינו עבורכם מדריך לסגירת התיק במע”מ.

 

מה עושה טופס 18?

כל עצמאי שהוא עוסק מורשה או עוסק פטור, המחליט להפסיק את הפעילות בבית העסק שלו, חייב לדווח על סגירת עסק לרשויות המס, וכדי לסגור את התיק במע”מ יש להגיש טופס 18. זהו טופס ייעודי הבנוי מ-9 פרקים, ויש לדייק בפרטים ולמלא מידע על העסק (פרטים כמו שם העוסק והעסק, סוג העסק, כתובת, הצהרה על תאריך סגירת העסק ועוד), פרטים על נכסים, ציוד ומלאי ששימשו את העסק, בדיקת מצב חשבון ועוד.

חשוב לציין כי לאחר סגירת התיק במע”מ ובשאר רשויות המס, העצמאי חייב עדיין להגיש דוח שנתי לגבי שנת המס שבה הוא סגר את העסק, גם אם הייתה בעסק פעילות נמוכה וחלקית בלבד. כמו כן, ברוב המקרים העצמאי יקבל דרישה למילוי הצהרת הון בתוך שנתיים מיום סגירת התיק.

 

מי ממלא טופס 18?

עוסק פטור / מורשה המעוניין לסגור את העסק נדרש למלא ולהגיש טופס 18 למשרד מע”מ אזורי. את הטופס יש למלא במקרים הבאים:

  • הודעה למשרד מע”מ אזורי על סגירת העסק והפסקת הפעילות בו.
  • הצהרה על סגירת עסק למשרד מע”מ.
  • סגירת של שותפות, במקרה זה כל אחד מהשותפים חייב למלא ולהגיש בנפרד את הטופס לסגירת התיק במע”מ.

ראוי לציין כי ניתן למלא ולהגיש את הטופס הייעודי לסגירת העסק לבד, יחד עם זאת זהו טופס מורכב המחייב דיוק בפרטים, וכדי להימנע מדיווח לא מדויק ומעיכובים מיותרים בסגירת התיק במע”מ – כדאי להיעזר ברואה חשבון או ביועץ מס מייצג.

 

למי מגישים טופס זה?

כדי לסגור את התיק במע”מ יש להגיש טופס 18 למשרד מע”מ האזורי. יש למלא את הטופס (הודעה על סגירת עסק/הצהרה) ולשלוח אותו למשרד מע”מ האזורי המטפל בתיק של העצמאי. לעוסק פטור יש אפשרות לסמן בטופס ההצהרה את בקשתו לסגירת התיק, מבלי להגיש את הטופס הייעודי. העוסק הפטור יכול להגיש בקשה מקוונת לסגירת התיק הכוללת גם הצהרה על סגירת העסק.

כאשר ממלאים את הטופס חשוב להקפיד בנתונים, יש לציין תאריך מדויק בו מפסיקים את הפעילות בבית העסק, וחשוב לפרט ולדייק במידע ובנתונים העוסקים בציוד, נכסים ומלאי שיש עדיין בעסק וטרם נמכרו. חשוב לזכור כי העוסק נדרש למכור את הציוד, המלאי והנכסים של בית העסק, והוא חייב להוציא חשבונית מס ולשלם מע”מ כחוק עבור מכירת הנכסים, הציוד והמלאי שטרם נמכרו. במקביל למילוי ושליחת הטופס לסגירת התיק במע”מ העצמאי חייב להסדיר חובות פתוחים, אם קיימים, ויש לדווח גם על חשבוניות מס ריקות שנשארו בפנקס.

 

תוך כמה זמן הבקשה מאושרת?

לאחר שליחת הטופס לסגירת התיק במע”מ יש להמתין לקבלת אישור ממשרד מע”מ האזורי המטפל בנושא. לאחר בדיקה יסודית ומעמיקה, המשרד האזורי שולח אישור בדואר על סגירת התיק. במקרים מסוימים העצמאי יקבל דרישה לצרף מסמכים ואישורים נוספים, וחשוב לספק את המסמכים במהירות כדי להימנע מעיכובים בסגירת העסק.

כדי לסגור את התיק במע”מ מומלץ לפנות למומחים של 2UCAN וכך נמנעים מעיכובים ומבעיות בתהליך סגירת העסק, ונמנעים מבעיות עם רשויות המס.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי