אנחנו מזמינים אותך להרשם או לפנות אלינו כדי להתרשם בעצמך משירותי המשרד והנהלת החשבונות הממוחשבת שלנו הכוללת שימוש בתוכנה לניהול חשבונות בשיטה הכפולה.
מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט: הוצאות אחזקה לתיקוני המבנים, המכונות והציוד, המשמשים בייצור ההכנסה ושמירת מצבם, לרבות הוצאות ניקיון ואחזקה, הנן הוצאות מוכרות
הוצאות אחזקה לתיקונים של המבנים, המכונות והציוד, המשמשים בייצור ההכנסה ושמירת מצב תפעולם השוטף, לרבות הוצאות ניקיון ואחזקה שוטפת, הנן הוצאות מוכרות שוטפות.
אולם, כשמדובר בתיקונים ושיפורים משמעותיים בנכסי העסק, יש צורך בהבחנה בין הוצאות תיקונים לשמירה על הקיים, שהן הוצאות מוכרות שוטפות לבין הוצאות השבחה, המשפרות את הנכס ומזכות בפחת בלבד. הבחנה זו תלויה בשאלות הבאות:
כאשר ההוצאות בקשר לנכס הן מעורבות, דהיינו, חלקן לתיקונו וחלקן להשבחתו, יש לנסות ולהפריד בין חלקי ההוצאה. רק הוצאות התיקונים יוכרו כהוצאות מוכרות. הוצאות ההשבחה יתווספו לעלות הנכס ויוכרו בחלקים שנתיים, כהוצאות פחת מיום ביצוע ההשבחה ועד תום מועד הפחתתו של הנכס המושבח.
הוצאות בגין צורכי משרד, כגון רכישת מוצרי נייר, חומרי עזר לציוד המחשוב ההיקפי, ציוד משרדי שוטף וכדומה, מוכרות בניכוי. ציוד המתבלה באופן שוטף ומהיר יוכר גם הוא כהוצאה מוכרת שוטפת.
המידע לקוח מתוך ספר “הוצאות מוכרות למס” מאת עו”ד רו”ח רמי אריה בהוצאת מיסים
ועסקים בע”מ – www.ralc.co.il
כל עצמאי יודע מהי הוצאה מוכרת, אך עדיין רבים מהעצמאים אינם מודעים להוצאות ולפריטים שיש בכל משרד שיכולים להיחשב כהוצאות מוכרות לצורכי מס. כך לדוגמה, בכל משרד, גם במשרד הביתי, משתמשים במדפסת ולרוב גם בפקס, וכמובן שרוכשים באופן שוטף ציוד משרדי, מיכון משרדי כמו מגרסה או גיליוטינה ועוד. עבור חלק גדול מהפריטים שיש במשרד ועלותם יכולה להיות גבוהה, ניתן להגיש חשבונית רכישה למחלקת הנהלת חשבונות ולהכיר בה כהוצאה מוכרת לצורכי מס.
בין הפריטים והציוד המשרדי עבורם ניתן לקבל הוצאה מוכרת לצורכי מס ניתן למנות כלי כתיבה שונים, ציוד משרדי, נייר למדפסת ולפקס, קלסרים, דיו למדפסת, טונר למדפסת לייזר, מיכון משרדי ועוד.
יש לציין כי הוצאות משרדיות הן הוצאה מוכרת במלואה, וכדאי לנצל זאת ולדווח על ההוצאות האלו באמצעות הנהלת חשבונות של העסק. ההכרה בהוצאות השונות מהווה מרכיב חשוב בדיווחים השוטפים לרשויות המס, וניתן לשפר את רווחיות העסק. סעיף 17 לפקודת מס הכנסה קובע כי הוצאה מוכרת היא הוצאה מותרת בניכוי, כלומר הוצאות ששימשו את בית העסק לייצור הכנסה, בין אם העסק הוא תאגיד, חברה בע”מ או עסק עצמאי. כאשר עורכים את הדו”ח השנתי ובעת הדיווח השוטף לרשויות המס, ניתן לקזז את ההוצאות המוכרות לצורכי מס על מנת לחשב את המס בפועל שהעצמאי או החברה נדרשים לשלם.
עם זאת, חשוב לזכור כי הוצאה הנחשבת כמוכרת עבור עסק אחד, לא בהכרח תהיה מוכרת עבור עסק אחר. זהו נושא מורכב ומסובך מבחינת כללים לכן חשוב לפנות לרואה חשבון מנוסה ולהגיש דיווחים באמצעותו, וכמובן לקבל ייעוץ מקצועי כדי להבין אילו הוצאות יכולות להיות מוכרות במלואן או בחלקן עבור העסק.
בכל משרד, גם במשרד ביתי, משתמשים בפריטים ובציוד כדי לבצע משימות שונות, לנהל את העסק ולייצר הכנסה. צורכי המשרד, לרבות מכשור וציוד משרדי, מהווים הוצאה מוכרת עבור העסק וכדאי לדווח על ההוצאה. מיכון משרדי כמו מדפסת ומחשב המיועדים לייצור הכנסה נחשבים כנכס המוכר לצורכי מס ומכירים בהוצאה לפי שיעור הפחת הקבוע בתקנות המס.
לסיכום, חשוב לדווח על כל הוצאה מוכרת, אך רוב העצמאים לא מודעים להוצאות שונות בגינן ניתן לקבל הכרה לצורכי מס. בעזרת המערכת של UCAN2 קל לדווח על ההוצאות המוכרות וניתן להתייעץ עם צוות מומחים כדי לבדוק אילו הוצאות יכולות להיות מוכרות בעסק ולנצל זאת בהתאם.