1-700-700-655 חודש מתנה

אישור מס הכנסה

אישור מס הכנסה - פרטים חשובים

המדינה מטילה מס הכנסה על יחידים, עסקים ותאגידים, המס מוטל על הרווח בלבד. בפקודת מס הכנסה נקבעו התנאים וההנחיות לתשלומי המס המוטלים על הנישומים החייבים. מדי פעם הנישום נדרש להוציא אישורי מס שונים כדי להציג אותם בפני הרשויות או בפני גורם רלוונטי אחר. כדי להפיק אישור מס הכנסה יש להיכנס לאזור האישי באתר המקוון של רשות המסים, לבחור בשירות ובסוג האישור הנדרש, למלא טופס קצר ולשלוח את הבקשה. המומחים של UCAN2 הכינו עבורנו כתבה בנושא אישור מס הכנסה, הכתבה כוללת מידע חשוב וטיפים לקבלת האישורים בקלות ובמהירות.

בתחתית העמוד ניתן לקבל את הפרטים בעניין אישור מס הכנסה לתוכנת ucan2

 

אישור מס הכנסה – מידע כללי

משרד מס הכנסה מהווה חלק מרשות המסים, יש לשכות הפזורות ברחבי המדינה באמצעותן ניתן לקבל שירות כמו פתיחת עסק חדש, אישורי מס שונים, ייעוץ ועוד. חשוב לציין כי בישראל הוחלט על שיטת המיסוי הפרוגרסיבי, כלומר ככל שההכנסה של הנישום גדולה יותר כך עליו לשלם יותר מס. בפקודת המס נקבעו מדרגות לתשלומי מס בהתאם לגובה ההכנסה, אך יש לא מעט פטורים והטבות שניתן לנצל כדי להפחית את חבות המס.

מדי פעם עלינו להפיק אישור מס הכנסה כדי להציג אותו בפני רשות ממשלתית מסוימת או כדי להוכיח אישור על ניהול ספרים וניכוי מס במקור. לאחר פתיחת עסק חדש עלינו למלא טופס 5329 – דוח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה, הדוח כולל את הפרטים הדרושים לפתיחת העסק החדש. לאחר הקמת העסק מקבלים בדואר פנקס מקדמות לתשלומי מס.

 

עבור מה משמש אישור מס הכנסה?

כאמור, יש מגוון אישורי מס הכנסה, ובאתר של רשות המסים ניתן למצוא רשימה של אישורים שניתן להפיק באתר המקוון, ללא עמלות. כדאי לדעת כי ברוב המקרים כאשר מבקשים מאיתנו להביא אישור מס הכנסה מתכוונים לאישור על ניכוי מס במקור ואישור על ניהול ספרים. אם משתמשים במערכת הנהלת חשבונות באינטרנט כדאי להעלות למערכת את אישורי המס הרלוונטיים כדי לשמור על סדר ועל מנת לשלוח בקלות את האישורים לעסקים הדורשים זאת בתחילת העבודה.

דוגמאות של אישור מס הכנסה לתחומים שונים:

  • אישור קבלת טופס 161 וניכוי מס במקור.
  • אישור קבלת טופס 161 א’ בגין פרישה מהעבודה.
  • אישור ניכוי מס במקור.
  • אישור על ניהול ספרים.
  • אישור על רצף זכויות פיצויים.
  • אישור תיאום מס.
  • אישור קיבוע זכויות.

חשוב להדגיש כי אישור מס הכנסה הוא מסמך מחייב ובעל תוקף משפטי. האישור כולל מידע על הנישום לכן חשוב לשמור עליו מכל משמר.

 

מה עלי לעשות כדי לקבל אישור מס?

כדי לקבל אישור מס הכנסה ניתן לגלוש לאתר של רשות המסים, להיכנס לאזור האישי, לבחור את האישור הרצוי ולהגיש בקשה מקוונת. האישור יישלח במייל או בדואר. אפשרות נוספת היא בעזרת משרד הנהלת חשבונות או על ידי רואה חשבון של העסק. יש לציין כי מערכות המחשוב של רואי החשבון המוסמכים מחוברות באופן ישיר למערכת של רשות המסים, ובקליק מהיר רואה חשבון יכול להפיק כל אישור מס הכנסה הנדרש לנישום.

 

קיבלתי אישור! מה עכשיו?

אחרי שקיבלנו אישור מס הכנסה עלינו לשלוח או להציג את המסמך בפני רשות ממשלתית או בפני עסק שרוצה להזמין מאיתנו מוצרים או שירותים. כדאי להעלות את האישור אל מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט כדי לשלוח את האישור בקלות ועל פי דרישה.

אישור על ניהול ספרים מעיד על כך שאנחנו מנהלים את ספרי הנהלת חשבונות על פי דרישות החוק. אישור ניכוי מס במקור מורה ללקוח שלנו כמה מס עליו לנכות מהעסקה, בעת התשלום בגינה.

 

רוצה לראות אישור מס הכנסה? הנה הלינק לאתר רשות המיסים.

באתר צריך לחפש לפי מספר הישות 512927336

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי